Zanim Zasnę – Universalny Żołnierz

Ten wpis napiszę krótki, bo mało spałem i jestem zmęczone. Wczoraj pożyczyło nowy film z Nicole Kidman i Colinem Firthem Zanim Zasnę „Before I go to sleep” z 2014. Wyprodukowany w stajni Ridleya Scottowskiego – Scott Film. Ale nie Scott go reżyserował. I też obejrzałem Uniwersalnego Żołnierza z Van Dammem z 1992, w reżyserii Rolanda Emmericha.

Nicole Kidman

Nicole Kidman Before I go to sleep Zanim Zasne Millenium Films 2014
„We wrażliwych miejscach pupy Nicole Kidman brakuje paru szczegółów. Być może zostały wymazane.”
Nicole Kidman – Zanim Zasnę – Before I go to sleep –
2014 Millenium FIlms Scott Free

Na początek „Zanim Zasnę”. W filmie jest scena, gdzie Nicole Kidman pokazała swój wypucowany tyłek. To dobra scena. Ogólnie film trzymał w napięciu, ale niestety nie do końca. No i trzeba przyznać, że świetna okładka i plakat filmowy (niżej), spójrzcie na oczy Nicole Kidman! Zanim poszedłem spać czytałem nową książkę austriackiego pisarza pod tytułem Blackout. (rysuje w niej scenariusz Europy bez prądu) Zanim czytałem książkę obejrzałem Zanim Zasnę, a zanim obejrzałem Zanim Zasnę obejrzałem Uniwersalnego Żołnierza z Van Dammem.

Van Damme

Ally Walker Jean Claude Van Damme Uniwersalny Zolnierz Tristar Pictures 1992
„Jean Claude Van Damme mógłby śmiało konkurować rzeźbo ciała z Nicole Kidman.”
Na zdjęciu: Veronica Ally Walker w poszukiwaniu urządzenia naprowadzającego na GR44 Jean Claude Van Damme.
Uniwesalny Żołnierz – Tristar Pictures 1992

W tej roli Jean Claude Van Damme mógłby śmiało konkurować rzeźbo ciała z Nicole Kidman. Universal Soldier powstał w 1992 roku, w latach świetności Van Damma, kiedy do filmów zapraszali go tacy reżyserzy jak Roland Emmerich (Dzień Niepodległości, 2012). Jak już pisałem Van Damme najlepiej gra role skromnego naiwniaka, któremu jak nadepniemy na odcisk to dostaniemy kopniaka z pół obrotu. Mamy taką scenę w filmie, gdzie Van Damme rozkuszuje się smakami podniebienia, natomiast gdy przychodzi do płacenia -nie ma kasy. Z „Nie chcę was skrzywdzić” na ustach spuszcza wpierdol bywalcom baru. W filmie nie brakuje humoru.

Podsumowanie

Zanim Zasnę był dobry, ale zakończenie było nierealne, więc popsuło cały film. Uniwersalny Żołnierz natomiast to odgrzewany klasyk z lat dziewięćdziesiątych, który z przyjemnością sobie przypomniałem.

Zanim Zasne 2014 plakatBefore I go to Sleep „Zanim Zasnę”
USA/UK 2014 Millenium Films, Scott Free, Studio Canal
Reżyseria: Rowan Joffé
Scenariusz: Rowan Joffé
Muzyka: Edward Shearmur
Obsada: Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong
Ocena: 6,5/10

.

.

.

Universalny Zolnierz - 1992 plakatUniversal Soldier – Uniwersalny Żołnierz
USA 1992 Carolco Pictures, TriStar Pictures
Reżyseria: Roland Emmerich
Scenariusz: Richard Rothstein
Muzyka: Christopher Franke
Obsada: Jean Claude Van Damme, Dolpf Lundgren, Ally Walker.
Ocena: 7,2/10

.

.

.

Dodaj komentarz